rakan taulan :)

juz click if u like it..

Sabtu, Januari 22, 2011

....T.E.N.A.N.G....


[..saya dpt rasa mcm akan ada brita pmrgian seseorang dlm hidup saya (sy bkn mgharapkan dia akan pergi)....saya sgt harap dia dipjgkn umo....skurang2nya....sy smpat jmpa...hrap, pa2 pn brita atau kdaan yg mnimpa sy slpas ni..sy dpt trima smua...Qada' dan Qadar..sdah ketentuanNYA..]-one of the msg yg aku trpksa hntaq..wlpun ssah utk aku ckap bnda2 yg mrunsingkan fkiran....juz nk kongsi...



Sebesar manapun masalah, kita tetap perlu laluinya. Walaupun dalam keadaan hampir-hampir berputus asa. Biar lambat, asalkan masalah itu selesai..

Jangan sesekali lari daripada masalah, kerana masalah yang tidak selesai ibarat seperti bayang-bayang yang sentiasa mengekori kita. Lari daripada masalah umpama bersedia untuk menerima masalah yang lagi besar impak daripada masalah yang kita cuba padamkan.

Sentiasalah berprasangka positif dengan setiap masalah yang ditimpakan pada kita. Kerana Allah tidak menurunkan sesuatu masalah tersebut tanpa tujuan kebaikan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ikhlas dari HATI