rakan taulan :)

juz click if u like it..

Selasa, September 28, 2010

SETIAP DETIK JANTUNG INI BERDEGUP...

SETIAP DETIK JANTUNG BERDEGUP,

SETIAP SAAT HELAAN NAFAS,

Rentetan perjalanan hidupku, serba sedikit akan ku abadikan di sini. Stiap kali aku terasa nak tulis, nk luah, nak cakap, nak kongsi...aku akn tulis kt sni...biar je la nk tulis apa pn...slagi x mgganggu mna2 pihak..harap faham. Aku just nk tulis pa yg aku suka ja.

One day tu kan, aku trbaca post one of my old friend kt FB. Byk jugak la aku bca..tpi kbyakannya mcm dia tu dlm kpyahan, tpi kata2 dia tu like he’s trying to heal himself. But then its ok la..dia sdar yg dia sdng di uji(slah stu kata2 dia). Tpi aku rasa mcm da kna mngena ngn aku, tpi kalo xdak kena mgena tu tataw la kan...dia ckp kt stu ‘apa yg kita nk itulah yg kita xkn dpt....TEMBAKAU’. kt sni aku wat interpretasi sndri la, may b dia xdpt nk mrokok ka sbb brkaitan ngn tmbakau, but then aku rasa xkn la smpai cmtu, pastu may b da kna mgena ngn aku, knapa aku rasa da kna mngena??dont ask ok.heheh. kalo bley aku nk komen kt stu, tpi apakan daya button ‘add as friend’ msih ada, so xdpt la. Tpi kalo bley aku nk ckp cmni la kalo ianya berkenaan ngan aku.... pa yg awk nk sbnarnya, pa yg awk cri,hurm.. kdang2 Tuhan xbgi kita pa yg kita nk tpi dia bgi pa yg kita perlu, mungkin akan ada yg lebih baik buat awk, sy yakin tu, mungkin juga dia xbgi pa yg kita nak kerna mungkin yg kita nak tu bukan yg terbaik buat kita, so, bersyukur lah kerna Allah tahu yg mana lbih baik buat hambaNya. Dan yakinlah suatu hari nnti, akan ada yg terbaik buat awk, sy yakin dan pasti kerna awk berhak dpt yg lbih baik.

Lupakan kenangan lalu, bukan cuba utk mmtuskan silatulrahim tpi adalah lbih baik tiada hubungan. Hope, awk fham. Even its hard for me too. Stu nasihat sy, wlau dgn sspa pn awk, jgn cuba nk mmbina, mmberi harapan kalau xmmpu nk tunaikannya, walaupun pda saat awk mlfazkan ‘hrapan’ trsbut awk rsa awk sudah cukup bersedia utk sgalanya, tpi igt lah kita tataw pa yg akn trjdi msa hadapan. Cuba la utk ckp trus terang, wlaupun ianya phit. Its better kalo nk malu skg, dri malu kmudian hari. Tingat plak kata2 lecture aku, at that time dia ngh crita psal kisah cinta ngn istri dia skg ni, dia ckp..... adlah lbih baik kalo kita putus smsa brtunang dri kita putus slpas kita kawin, kalo dia yg terbaik buat awk, sy sanggup lepaskan, xpa jgn buat kptusan trburu2, sy bgi awk msa smggu......bla3.. wow, hbat kisah ni. Xtually byk lgi la...bes la plak msuk tutorial dia..hehe. ok la, stakat tu je kot ttg kisah ni.

Kita tidak akan kenal bahagia sebelum melalui sengsara, tidak kenal cinta sebelum faham erti benci, tidak menghargai senyuman tanpa air mata pedih. Kitaran hidup ini perlu didalami, jatuh bangunnya, turun naiknya, takdir dan karma. Tentu, kata –kata ini sering kita dengar di mana-mana, “setiap yang berlaku pasti ada hikmah disebaliknya”. Ini bukan kata-kata kosong yang palsu. Bukan. Tetapi, jangan pula tanya, bila dan bagaimana?

Wallahualam

Tetapi bersabarlah. Airmata tidak abadi, kering suatu masa nanti. Percayalah, keajaiban itu pasti ada. Sesungguhnya ALLAH Maha Mengetahui tiap sesuatunya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ikhlas dari HATI