rakan taulan :)

juz click if u like it..

Sabtu, September 18, 2010

Cinta, bercinta, dicintai, mencintai

sja syok2 nk tulis..lma dh kn x tul;is kt blog ni..asik trperuk kt umh ja...:)
Setiap apa yang terjadi ada sebab dan hikmahnya. Terimalah dengan hati yang terbuka, redha dengan dugaan yang menimpa. Syukurilah dengan setiap nikmat yang diberikan. Bersyukur bukan berhenti berusaha, redha bukan bererti putus asa. Moga kita sentiasa berada di bawah lindunganNYA. InsyAllah. Aminn..
Hadapi setiap yang datang dengan tenang...setiap yang terjadi ada hikmahnya. Allah telah aturkan yang terbaik untuk setiap hambaNYA. Dan kita sebagai hambaNYA, mestilah sentiasa bersyukur di atas segalanya.
Dalam membuka lembaran baru kehidupan, terima sesuatu dengan hati yang terbuka kerna hidup itu memang perlu diteruskan, simpan kenangan lalu, usah ditangisi apa yang telah tiada. Semaikan benih kekuatan, kesabaran serta ketabahan dalam diri agar kita tidak mudah putus asa.

x x x x x x x x x x


Cinta, bercinta, dicintai, mencintai... bukan untuk diubah, berubah dan mengubah seseorang seperti apa yang kita impikan. Terimalah dia seadanya, jika tak mampu memberikan komitmen sepenuhnya tak perlulah kita nak ‘mendesak’ seseorang itu untuk menjadi seperti apa yang kita dan orang sekeliling kita impikan. Cinta, bercinta, dicintai, mencintai bukan hanya dari luaran sahaja, yang dapat dilihat oleh mata kasar, dapat dinilai dari pandangan pertama tetapi cinta, bercinta, dicintai, mencintai perlulah datang, muncul serta hadir dari dalam hati kita, selamilah hatinya, kelak kita akan apa isi hatinya, dan adakah dia yang sesuai dan terbaik buat kita.

Kalo dah rasa ‘dia’ tak mampu memenuhi ‘citarasa’ kita dan ‘orang sekeliling’, knapa perlu seksa ‘dia’ supaya berubah mengikut apa yang kita impikan, lepaskan je la. Fahamlah keadaan dia, dia juga manusia yang punya hati dan perasaan, yang inginkan kebahagiaan. Kita tak selamanya macam ni..lambat laun akn berkedut jgak...lambat laun kembali ke tanah juga.. tak dinafikan kecantikan luaran itu memang perlu, tapi perlulah diingatkan ia sepatutnya diselaraskan dengan kecntikan dalaman, supaya ia tidak nmpak sebagai berlebihan.
Berubah disebabkan desakan orang lain, perlu ke?? Tak perlu kot. Tapi perlu apabila perubahan tu ke arah kebaikan. Dan kita perlu ingat jugak, untuk mengubah seseorang ke arah kebaikan tegurlah dengan berhemah agar dirinya tidak terasa terhina.
p/s=pa yg aku tulis ni xdak kena mngena ngn sspa...ikut ska la nk tulis pa pn...it my life..hahah
jgn mmprsoalkan dn mmprtikai smua ni..:)

ikhlas dari HATI