rakan taulan :)

juz click if u like it..

Isnin, Januari 18, 2010

TWO THOUSAND AND TEN...


Salam...(^^,)

erm,lma dh xtlis kt sni....ni pn bru ja bka...
erm,byk sgt yg brmain dlm fkiran ni...xtaw mna stu yg btul,mna stu yg ptut dluahkan...mna stu msalah..

hurm...dalam mlayan masalah yg dtg..tba2 aku trbca sumthin yg intrsting...yg bley mnaikkan smngat aku..and for sure i think bley jdik pnduan utk kita smua dlm mlyarai khdupan kta shrian....

mgkin juga bley mngubah hdup kta untuk ke arah yg lebih baik smpena tahun baru ni...
kt sni aku gtaw secara kasar pa yg aku dpt...

~~bersyukur,itulah yg perlu kita lakukan. kita diberi kluarga dan khidupan yang baik. jgn membandingkan diri dengan kelebihan orang lain tetapi berusahalah untuk menjadi lebih baik.

lihatlah kepada khidupan di dunia luar, betapa mereka tidak punya makan pakai yang mencukupi, hidup dalam keadaan yang huru-hara, perang dimana, tiada tempat untuk berteduh. sedangkan kita semuanya ckup, itupn ramai yang masih mngeluh dan tak berpuas hati.

apa salahnya kita mengucapkan Alhamdullilah kerana keselesaan yang dinikmati hari ini. namun, jangan pula kita leka dengan keselesaan yang ada. ramai yang lupa, hanyut dan sering hilang pegangan bila dah ada segalanya.

memang, dalam menempuh hidup adalakalanya kita tersadung, trsungkur dan adakalanya rebah. ingatlah tuhan sentiasa menguji kita kerana Dia sayangkan kita. InsyAllah,setiap msalah da jln pnyelesaiannya...

never give up b4 we stnd up..bla kta trsadung dan rebah, kita harus bangun dan terus bergerak tapi kali ini ddengan lebih berhati-hati. kita juga tak perlu malu kerana stiap orang ada pasang dan surutnya.

hidup ni kt umpama roda, hari ini kita di atas ,besok2 mgkin dbawah atau d tepi. pe yg nk hairankan sbb smua orang psti mglami bnda ni...ups n down...itukan pgalaman...pglaman mndewasakan kita...malahan pglaman juga turut mnjadikan kita lebih bijak dalam menempuh khidupan,.

last but not least, nsihat mak dan ayah jangan dipandang remeh kerana hdup berlandaskan doa ayah dan ibu lebih diberati...rstu mak ayah tu pnting......sntiasa brusaha untuk menmbah ilmu......dan buatlah yang trbaik slagi termampu...
smoga tahun baru memberi nafas baru dalam khidupan kita smua....insyAllah.

untuk renungan diri sndri dan smua di luar sna..

renung2kan...
smoga brjaya duni akhirat..
salam kjyaan..
-waysimah-

1 ulasan:

  1. erm..btol2..
    stiap yg trjadi ada hkmahnya...
    so,jalanilah hdup sprti biasa..
    lumrahlah tu,asam garam khdupan...

    BalasPadam

ikhlas dari HATI